В районі
послідовно і планово вирішуються завдання, які поставлені державою перед
закладами освіти.
При зовнішній загальній
схожості, стандартності нашої освіти очевидними і, напевно, закономірними
є окремі особливості кожної території,
які впливають на форми і методи управлінської та методичної роботи, їх
структуру, а отже і результати роботи школи. Висока питома вага шкіл І-Ш
ступенів (24 із 40) в яких навчається понад 88% всіх учнів, створює нормальні умови для здобуття повної
середньої освіти за місцем постійного проживання. А це суттєво впливає на стан організації профільного навчання,
гурткової роботи, дозвілля школярів, роботи з батьками.
В нашому районі старша
школа практично завжди була профільною завдяки збереженню професійної
підготовки. Особлива роль і значення у
профорієнтаційній і професійній підготовці належить міжшкільному
навчально-виробничому комбінату.
Завдяки належній
матеріально-технічній базі, кадровому забезпеченню, дотриманню ліцензійних
вимог тут випускники шкіл райцентру та ще із 14 навколишніх сіл мають змогу
додатково до атестату отримати такі потрібні сьогодні робітничі професії як
водій автотранспорту, тракторист, оператор комп'ютерного набору, обліковець
первинного бухгалтерського обліку, кравець. Щорічно більше половини
одинадцятикласників району разом з атестатом отримують посвідчення про здобуття
першої робітничої професії.
З метою поліпшення умов
навчання школярів у початковій ланці в 2006 році завершено ліквідацію так
званих "класів-комплектів". А було їх в районі 30.
Придбання нових сучасних
комп'ютерів та мультимедійного обладнаня
дало можливість оновити і доповнити існуючі комп'ютерні класи в усіх 24
школах І-Ш ступенів та ще в 2007 році обладнати такі класи в школах І-ІІ
ступеня (поки що по 3-5 комп'ютерів).
Головною особливістю освіти
Ратнівського району є створення навчально-виховних комплексів (НВК) "загальноосвітня
школа-дитячий дошкільний заклад",
що дало позитивні результати і має право на дальший розвиток. На початковому етапі НВК дали змогу зберегти
матеріально-технічну базу і кадри. Практично за рахунок приміщень дитячих
садків у школах було виведено другу зміну. Завдяки
комплексам не припинилася підготовка дітей старшого дошкільного віку до
навчання в школі. Тепер щорічно більше 90 %
майбутніх першокласників залучені до дошкільної освіти. Але найголовніше
– було підтримано і збережено ідею дошкілля, його доцільність і необхідність.
Дошкільною освітою охоплено 39% дітей (для порівняння – в 2001 році цей
показник складав 16,4 %).